ŠKOLNÍ ROK 2022/2023

U NÁS V DRUŽINCE ☼

OTÁZKY NA DĚTI & NEJČASTĚJŠÍ ODPOVĚDI:

PERLIČKY OD DĚTÍ:

"N.K. „Kolikrát to mám opakovat? Není to paní vychovatelka ani paní asistentka!“
děti: „A kdo to je?“
N.K. „Paní Betmenka“
Jdeme s dětmi po ulici a vidíme rukavici na silnici.
L.D. „Jé, to je taťkova rukavice!“
Paní vychovatelka: "Opravdu? Proč myslíš?“
L.D. „Jo fakt! Je! Ona mu jedna chybí!“
E.K. „Paní vychovatelko, víte jak dlouho trvá mamce než se ráno vypraví?“
Paní vychovatelka: „No, pověz mi to.“
E.K. „Dvě hodiny a devatenáct minut přesně! Já koukám na hodiny!“
Paní vychovatelka kouká, že se jeden chlapeček hlásí, třikrát ho vyvolává a chlapeček až napotřetí odpoví.
- L.N. „Já jsem socha svobody.“
N.K. „Víte kdy mám já, Nikolka svátek?“
děti: „Nevíme.“
N.K. „Na ježíška!“
E.K. „Ale jakto, vždyť nejsi Eva, ani Adam.“
E.K. „Můžu Vám říct vtip.“
paní vychovatelka: „Samozřejmě povídej.“
E.K. „A nebude vám vadit, když v tom vtipu řeknu *šeptá* opička s růžovou prdelkou?“
Rozhovor dětí u oběda:
L.D.: Já jsem rád že máme tyhle paní kuchařky. 
Děti: Co? Jako proč?!
L.D.: No protože jinde prý kuchařky dají dětem jídlo a řeknou „hele týýý, nevymrzuj" 
L.D., V.D., N.K., E.K. si u oběda povídají, že bychom se prý mohli vykašlat na procházku a zaletět si na nějakou dovolenou. 
Paní vychovatelka: „Když to stihneme, tak ano! A řeknete mi, kam vlastně poletíme?"
L.D. „To je jedno, vy paní vychovatelko hlavně musíte být na stejným hotelu!!!"
N.K. „Přesně. Nebojte se, vy byste nic neplatila, já bych vysypala svou pokladnici."
D.Š. si na obědě přisedne k paní vychovatelce, koukne se na její pracovní telefon, podívá se zpět na paní vychovatelku a říká: „Já vám dám telefonovou lekci.."
Paní vychovatelka: „Dobře, D., ukaž mi všechny funkce, co s tím telefonem neumím."
D.Š. rychle chytá telefon a otvírá hru HAD. 
A.M. si s dětmi hraje na školu a povídá:
„Ták děti, napíšeme si vědomostní lehký test, otázka 1. Kdo nazpívat píseň waka waka"

V NAŠÍ ŠKOLNÍ DRUŽINĚ:

vytváříme bezpečné prostředí, postavené na vzájemném respektu a otevřené, srozumitelné komunikaci. Díky tomu se může každé dítě projevovat jako individualita a kreativně rozvíjet svá nadání.

POZNÁVÁME VŠECHNY NAŠE EMOCE A PRACOVACUJEME S NIMI.

UČÍME SE: BÝT PŘÁTELÉ.. CHOVAT SE K SOBĚ OHLEDUPLNĚ.. KOMUNIKOVAT SPOLU LASKAVĚ.. ŘÍKAT, KDYŽ NÁM NĚCO NENÍ PŘÍJEMNÉ.

UČÍME SE: OCEŇOVAT SAMI SEBE… MÍT SE RÁD.. POCHVÁLIT SE ZA TO, CO SE MI POVEDLO.

Dítko má prostor být spokojené a šťastné. Jen šťastné dítě se může ideálně rozvíjet.

ROČNÍ TÉMA MODRÉHO ODDĚLENÍ ŠD: CESTUJEME SE ZVÍŘÁTKY, POVÍDÁME SI O ZVÍŘÁTKÁCH Z CELÉHO SVĚTA

MÁME RÁDI NAŠI PLANETU, POVÍDÁME SI O SVĚTĚ VE KTERÉM ŽIJEME

Je úžasné, co děti dokáží, když jim k tomu dáme příležitost. 

– Linda Dobson